Důležité informace, jak to probíhá

Máte-li o mé služby zájem, kontaktujte mě (viz kontakt). Domluvíme si společně konkrétní termín a podobu focení, případně další podrobnosti. Dříve, než mě kontaktujete, se prosím seznamte s mou nabídkou, stylem tvorby a cenami. Je zbytečné mi psát a dotazovat se na něco, co si můžete sami přečíst a mnohem rychleji zjistit na tomto webu.

Focení mě baví, a ač se to z textu na této stránce možná nezdá, jsem opravdu pohodový fotograf. Slušní a příjemní lidé jsou u mě vždy srdečně vítáni. Ale existují bohužel i spekulanti hledající všemožné kličky, jak získat nějakou výhodu, vypočítaví zákazníci, kteří zneužijí vaší dobroty, pokud jim nestanovíte jasné mantinely. Takže:

Důležité, prosím přečíst

Velice vás žádám, abyste chodili včas. Mám rád, když focení probíhá v klidu, bez stresu. Rozhodně mě nepotěšíte, pokud dorazíte pozdě a ani se neomluvíte. Budu vám velice rád k dispozici a věnuji vám svůj čas, na oplátku očekávám, že budete respektovat mou časovou zaneprázdněnost a jiné povinnosti. Pokud jsme si domluvili konkrétní dobu focení, nemohu se vám věnovat déle. Dorazíte-li pozdě, nemohu dobu focení prodlužovat, po vás mohou být na focení objednáni další lidé na opačném konci okresu.

Velice vás žádám, abyste se mnou komunikovali. Pokud se s vámi na něčem dohodnu, očekávám, že to platí. Reagujte prosím co nejdříve na mé e-maily, textovky a nepřijaté hovory, a rozhodně mi nezamačkávejte telefon, pokud jste si cokoliv rozmysleli a už se mnou nechcete mluvit. Je-li cokoliv jinak, je slušnost mi to oznámit a nevyhýbat se komunikaci se mnou. Já vám hlavu neutrhnu. Je opravdu zbytečné utíkat přede mnou v Tescu a schovávat se mezi regály.

Pokud budu chtít, abyste si před focením něco přečetli, očekávám, že si to přečtete a nebudete se pak divit, že jste něco nevěděli.

Udělejme si focení příjemné. Nechoďte ke mně unavení, otrávení, podráždění. Nechoďte ke mně, pokud se ve skutečnosti fotit nechcete. Já vás k focení nenutím. Jsem dobromyslný člověk. Nenuťte mě, abych fotil vaše kyselé obličeje. Běžte raději k jinému fotografovi.

Focení se psem nebo jiným zvířetem je možné pouze venku. DO ATELIÉRU NEBUDOU ZVÍŘATA VPUŠTĚNA.

Průběh focení

Focení proběhne v předem domluvené lokalitě. Během focení se budeme snažit využít vymezený čas a danou lokalitu k pořízení co nejvíce pestrých a různorodých snímků, z nichž si posléze vyberete ty k úpravám a retuším. Není-li domluveno jinak, fotím způsobem dle vlastního uvážení, podle vlastního uměleckého záměru. Pořízené snímky vám budu průběžně ukazovat. To, jak budete na snímcích vypadat, závisí z velké části na vás. Pokud se budete tvářit jako kakabus a mít špatnou náladu, není to důvod k pozdější reklamaci kvůli nedostatku povedených záběrů.

Výběr snímků k úpravám

Náhledy pořízených snímků opatřené vodoznakem vám do pěti dnů ode dne focení vystavím v soukromé, heslem chráněné fotogalerii a pošlu vám k ní e-mailem přístupové údaje. V této fotogalerii si poté vyberete vámi požadovaný počet snímků pro následné úpravy a vyretušování. Váš výběr je závazný a po úpravách ho už nelze měnit. V rámci zakázky obržíte pouze tyto upravené digitální snímky. Soubory ve formátu RAW a neupravené snímky neposkytuji, nežádejte mě o ně. Součástí zakázky nejsou papírové fotky.

Snímky si ve vlastním zájmu vyberte co nejdříve po focení. Dodací lhůta začíná běžet teprve dnem vašeho výběru, nikoliv termínem focení.

Zpracování fotografické zakázky

Můj foťák není kouzelná krabička na pěkné snímky, které z ní vysypu a pak čekám měsíc, než vám je pošlu. Zakázka není jen samotné focení, ale také následných několik hodin nebo i dnů práce na počítači v grafickém programu, kde budu vámi vybrané snímky retušovat, ořezávat, upravovat světelné a barevné podání apod. Berte také v úvahu, že v danou chvíli nemusím mít na zpracování jen vás, ale třeba desítky jiných zakázek.

Základní retuš zahrnuje odstranění drobných nedokonalostí pleti (pupínky, akné, odřeniny, modřiny apod.), zjemnění pleti, kruhů pod očima a vrásek (ne však jejich úplné odstranění) a větších smítek na oblečení. Teprve po těchto úpravách vyexportuji definitivní snímky pro vás. Vše ostatní je považováno za pokročilé retuše a je zpoplatněno navíc, viz doplňkový ceník.

Pokud se PŘEDEM nedohodneme jinak, úpravy na snímcích provádím dle vlastního uvážení a vlastního uměleckého záměru, ve stylu snímků, jaké naleznete na tomto webu. Budete-li dodatečně požadovat jiný způsob úprav, bude to zpoplatněno jako pokročilé retuše.

Dodání zakázky

Hotovou zakázku obdržíte obvykle do 3–6 týdnů ode dne vašeho výběru (tedy nikoliv ode dne focení), v elektronické podobě (JPEG soubory) přes zabezpečené webové úložiště (zaheslovanou webovou galerii). Samozřejmě pouze za předpokladu, že bude zakázka z vaší strany kompletně uhrazena. Tištěné papírové fotky nejsou součástí balíčku.

Pokud si snímky k úpravám nevyberete do 6 měsíců ode dne focení, snímky mažu a zakázku považuji za dodanou. Částka, kterou jste zaplatili, propadá – zaplatíte mi tak cestovné a zbytečný čas, který jsem strávil vaším focením a neúspěšnou komunikací s vámi.

Platba za focení

Cenu za službu požaduji zaplatit HOTOVĚ V DEN FOCENÍ. Pokud tak pod různými výmluvami neučiníte („nestihli jsme si vybrat“, „nevěděli jsme, že se to platí“ apod.)  a peníze nepřijdou bankovním převodem na můj účet nejpozději do druhého dne, strhávám počet snímků k úpravám v cenovém balíčku o jeden snímek za každý pracovní den prodlení.

Rozhodnete-li se po focení dodatečně, že budete chtít více snímků nad rámec cenového balíčku, zaplatíte rozdíl v ceně ještě před dodáním hotové zakázky bankovním převodem.

Doplňkový ceník

PoložkaČástka
Znečištění fotografického pozadí v ateliéru200 Kč/m poškozeného nebo již nepoužitelného pozadí
Pokročilé retuše400 Kč/hod. úprav

Další informace

Pořízené snímky budu archivovat po dobu půl roku od termínu focení.

Výše uvedené informace jsou zároveň obchodní podmínky a objednáním s nimi souhlasíte.